Nástěnka

Termín: 1.-11. červenec 2004

Vedoucí zájezdu: Luboš

Země: Německo, Francie, Itálie, Švýcarsko, Rakousko

Účastníci: Lubošek, Lída, Oďa, Smrk, Pepa, Lukášek, Tamara, Zdenda, Kristina, Kulík a Kockojc (všichni K1) Čechyn, Kuba a Alice (všichni kolo)

čtvrtek 1.7. 2004

Vyjíždíme s menším zpožděním, ostatně jako obvykle, tj. o 1,5 hodiny déle. Poslední tankování v Nýřanech. Lukášek si vzpomněl, že zapomněl pas, "trumbera". Všichni se setkáváme na hranicích s ostatními. Poté v těsném závěsu míříme vstříc lepším zítřkům. Nürnberg - Karlsruhe - Basel - Geneve - Grenoble - Briançon. Večer ve 3 ráno uleháme cca 40km za Bernem.

pátek 2.6. 2004 Guisane

V 6 ráno nás budí májový deštík, odjíždíme směr Geneve. Po projetí hledáme volné zóny na natankování. Našli jsme prdlajs, ale i tak tankujem a pádíme dál. Parkoviště a odpočívadla nás poněkud brzdí, páč každej se de vykadit jindy než ostatní. Guisane začínáme v La Casset na soutoku. V kilometráži píšou, když na vodočtu 50cm, tak se to dá ject, máme 65-70 takže čupr. Rozdělili sme se do skupin - Oďa, Lukášek, Luboš; Tamara, Lída; Pepa, Kristina, Zdenda, Kulík, Hanka, Smrk; Čechyn, Kuba s Alicí vyráží na kola. Po prvních 10m Lukášek eskymuje. Jinak cesta probíhá v pohodě a bez problémů. Naopak mohlo by být té vody víc. Končíme v Chantemerle. Po převlečení se jdeme podívat na spodní úsek, který chceme ject zítra. Nejdřív obhlídneme jez, pod kterým se dá pohodlně nasednout, dále popojíždíme autama o 2 km dál do St. Chaffrey na obhlídku lesní soutěsky. Po zhlédnutí soutěsky je nálada v kolektivu nevalná. V soutěsce se ještě rozdělujeme; jedni jdou dolu do Briançonu podívat se na dojezd a šoféři pádí pro auta. Po menší automobilové exkurzi po místní vilové čtvrti dorážíme do Briançonu, kde se nabírají pěšáci a pádíme do kempíku. Kemp je na pravé straně ve směru dolu ze silnice vidět. Cestou potkáváme kolaře, kteří nás fakují, až to není hezký, ale my jim však máváme. V kempu se dozvídáme, že jim byla dost zima a my sme se flákali bůhví kde. Nakonec jsme si vše vysvětlili a bylo dobře. Po večeři znavení cestováním a s plnými panděry uleháme se zážitky z prvního dne.

sobota 3.7. 2004 Guisane soutěska

Vstáváme do překrásného dne. Po ránu menší či větší dohadování se s auty, páč Čechyn, Hanka, Kuba, Alice, Kristýna chtějí na hory. Lukášek chvíli vytváří nepřehlednou situaci, která zhruba po půl hodince skončila tím, že tu Lukášek zůstává s vodákama jako fotograf. Na vodu nastupujeme v Chantemerle pod jezem. Rozdělení do skupin Oďa, Tamara Lída, Smrk; Luboš, Pepa, Zdenda, Kulík. Cesta upaluje skvěle, někdy si hrajeme my s vodou, někdy voda s náma. Zhruba v půli soutěsky jedno takové šluchtovité místečko, které po profesionálním zabezpečení prošli všichni až na Zdendu, který to přenes. Potom ještě pár šplouchanců, žumpiček a šutříků a jsme v Briançonu. Slalomka stála za prd. Před soutokem vysedáme nalevo pod slalomkou. Poté zavážíme zásoby vína a pádíme směrem Barcelonette, kde máme sraz s pěšákama. Jedeme přes Guillestre a sedlo Col deVars(2111), kde si Lukášek s Pepou vyšlápli na kopec, a místo nacházíme 3-5 km za St. Paul na levé straně 300m před pevností polní cesta, brod, potom už jen pláceček a soukromí. Okolo 23:00 dojíždějí pěšíci. Rozděláváme oheň a spát se de v půl jedný.

neděle 4.7. 2004 Ubay

Ráno nás vytahuje ze spacáků sluníčko, snídaně a v 11:30 odjíždíme do Jaysiers, kde nasedáme na vodu a jedeme do Barcelonette. Voda nic moc,spíš nic než moc- takže vyhledáváme jekýkoliv vracáček či žumpičku na zakravnutí. V 17 odjíždíme z Barcelonette, stavíme v Condamine u Fortu, který je zavřený, a tak pokračujeme do sedla Col de Vars, odtud do Guillestre, dále na Aiguilles, cestou prohlížíme na Guilu slalomku a pár VI míst (podle kilometráže). Cyklisti dorazili do Aiguilles ve stejný okamžiku jako my. Tam se rozjíždíme do terénu schrastit nějaký místečko na spaní. Našli jsme asi 5km nad Aiguilles po levé straně za mostíkem, luxuska. Vaříme, jíme, spíme. Večer ještě hlasování o tom, jestli zůstaneme ještě den nebo pojedeme na Isere. Zůstáváme.

pondělí 5.7. 2004 Guil

Ač k nevíře, odjíždíme v 10 ráno na vodu. Jedeme z Aiguilles do Chateau-Queyras. Končíme před mostíkem. Za soutěskou voda super III a pár IV míst. Počasí bez chybičky. Připojuje se k nám Honza. Soutěsku si jdeme prohlídnout, vypadá dobře až na jeden průskok. Už to vypadá, že to odpískáme, když v tom Hanka přišla se zprávou, že se to dá ject. Ještě pár informací od raftařů a vyrážíme. Luboš, Kulík, Pepa a Oďa. První úsek v pohodě, jen s pár eskymáčkama. Průskok proskakujeme přímo přes šutr uprostřed, i tento úsek proběhl bez větších problémů, ještě menší kaskádička a výstup u mostu napravo. Poté sváča, nákup a jedeme prozkoumat spodní úsek. Večer konečně bavé při kytaře. Vystoupení skupiny Deep Purple revival, která pro velký úspěch zahrála několik písniček ze svého repertoáru. Poté nastoupil Čechyn a spol. No spát se šlo ve 2 ráno.

úterý 6.7. 2004 Guil

Nasedáme pod mostem za dvěma V místama, vodočet 70cm na cca 38. km. Cesta probíhá docela v pohodě III pro všechny 500m před tunelem se voda rozběhla poněkud rychleji z kopce, je tu cca 200 m výživný IV, plave Smrk, Lída, Pepa. Pepa se břinknul o šutr nebo co, a tak byl poněkud indisponován. Lída nám celá zmodrala od modřin a Smrk to vládnul docela v pohodě. Lídy loď splula o 0,5km níž a Smrkovo s Pepovo se zasekli na šutrech. Mezitím co taháme lodě ze šutrů se Pepa potácí k silnici, kam Zdenda přivezl auto. Pepa odjíždí s Tamarou k doktoru, jak se později dozvídáme, do blázince, a ostatní kromě Lídy, Hanky a Honzy pokračujeme k průseru u tunelu. Zastavujeme a vystupujeme bez problémů. Poté pozorujíce místní borce čekáme na maroda Pepu. Tamara s Pepou přijeli asi za 2 hodiny. Pepa už vypadá docela dobře, takže nasedáme a vyrážíme přes Col d´Izoard(2361) do Briançonu. Probíhá nákup. Cesta pokračuje na Oulx. Cca 10km za Oulx v serpentině napravo odbočujeme a nacházíme místečko na spaní. Smrk upravuje svoje vodní vozítko do původního stavu, páč mačkání na šutr loďce neudělalo moc dobře. Po dni plném neočekávaných zvratů a vyvrcholení usínáme řádně znaveni.

středa 7.7. 2004 Isere

Vyrážíme po 9 hodině, míříme na Sůsu, dále na Moncenisio, Col du Mont Cenis (2083). Cestou je mlha až do ... Dále směr Val d'Isere. V sedle Col de l'Iseran (2770) cyklisti nasedají a sjíždí do Val d'Isere. Tam se decentně rozpojujeme na 2 půlky a začíná hledání slalomky, tj. místa nasedacího. Bourg-St. Maurice bylo to místo nástupu, šťastné to shledání, všichni zase pospolu. Vyjíždíme na vodu, někteří nasedají na slalomce, ostatní pod, Honza plave. Loď a pádla mu chytáme o 1km níž. Rozdělujeme se na party. Cesta ubíhá dost rychle, 8km zvládneme za 1,5 hod. Poté v Bellentre před mostem vpravo vysedáme, luxusní pláceček na spaní. Oďa se jede podívat, co nás čeká zítra. Vodočet ukazuje 65-70cm. Po 18hod. voda začíná radikálně klesat. Večer zuří válka, probíhá dobývání kvót a tak. Poslední jdou spát v "to dybych věděl."

čtvrtek 8.7. 2004 Isere soutěska

Dochází k rozdělení kolektivu. Na vodu nás jde 7. Ráno čekáme, až voda stoupne. Nestoupla, vodočet ukazuje 20 cm. Jedeme. Horní úsek čupr, střední stojí za...., spodek opět pěkný zaježdění, jedeme to 4 hodiny. Vysedáme v Centronu, zde vysedají i rafty. Všichni přijíždíme docela na čas, až na Pepu, který se s 2hodinovým zpožděním vrací z Lionu, kde se pracovně srážel...Vyjíždíme v 17:30 na Albertville. Zdendova řidičská vložka nás naplňuje obavami, že automobilismus není nejbezpečnější sport, neřkuli zábava. Cesta poté vede Chamonix - Col des Montets(1461) - Col de la Forclaz(1526) - Martigny - Sion - Sierre. Končíme asi 10 km za Sierre na levé straně u cesty nejspíš k lomu. Epesní leženíčko. Usínáme okolo 23. Večer probíhá buřina s deštíkem. Jináč v pohodě.

pátek 9.7. 2004 Vorderrhein

Vyjíždíme v 9:30 a pádíme na Naters-Brig - Furka pass (2757) - Oberalp pass (2044)- Disentis - Hanz. Z časových důvodů se domlouváme, že si šplouchneme válec za Ilanz, který 1,5 hodiny hledáme po horách, polích a tak. Po marném stíhání playspotu sebou praštíme v Sogognu a čekáme na cyklisty, až přijedou z Oberalp passu. Takže na vodu se dneska nedostanem. Ač byla po nočním dešti nevábně černá, i tak lákala. Z parkoviště odpalujem v 17h směr Chur - Landquart - Davos - Nauders. Končíme na pravé straně na plácku obvyklém. Začátek Scyolské soutěsky, vody je kurevsky hodně. Večer po postavení obvyklého přístřešku jedeme na obhlídku říčky. Zaplaveno je úplně všecko. Večer bavé a tak.

sobota 10.7. 2004 Inn

Po ranním deštíku a dohadech, kdo pojede a kdo ne, vyrážíme na vodu. Jedeme na 2 party. Hanka plave a končí. Tamara plave, ale jede dál. První šplouchance jsou dost výživný, potom chvilku klídek no a potom znovu a znovu samá voda a dále jen šplouchy šplouchy. Od normálního stavu dost jiný, řekl bych dost k nepoznání. Vystupujeme ve Scuolu za zastřešeným dřevěným mostem vpravo. Sbíráme cyklisty u Martiny. Jedeme do bezcelky. Tankujem, nakupujem, Kiki provádí jeden ye svýůch obvyklých manévrů "Všichni přichází Kiki odchází" a poté jedem Landeck - Imst - Fernpass - plac na Loisachu, známý to plácek obklopen odpadky, ale přízvniv nočním radovánkám. Dopíjíme zbytky alkoholu, většinou kořky.

neděle 11.7. 2004 Loisach

K ránu přeprška a po jedenácté jsme šli na vodu. Vodočet nahoře je strženej, nicméně vody je malinko. Odhadujeme kolik je vody - tak 90 podle starého vodočtu, uvidíme až daj novej, jakej bude stav. Do lodí nasedáme už na parkovišti a štracháme se po trávě do vody. Dělíme se na dvě již ustálené party. V první plave jednou Kristína, ve druhej 2x Honza. Lukášek vyhlášen komikem zájezdu potom, co schody částečně proeskymoval a procouval. Voda je i za nízkého stavu pěkná, nemá sice moc sílu, zato je ale třeba hledat průskoky mezi šutry. Ze strachu, že si z nedostatku vody našutrujem loďky, končíme už před železničním mostem a nejedem až k loděnici. Lze použít snad jen jako nouzovku, motáme se na silnici mezi auty (při navazování). Po dojezdu prohlašuje Lubošek zájezd za ukončený se slovy, že s pankáčema nechce mít aspoň rok nic co dočinění.

Najeto 2 900, dojezd na loděnici 19h (13:10 výjezd z Loisachu)