Nástěnka

Olda, Žíža, Lubošek, Hanka

Denník

Pátek

Odjíždíme z hlavního nádraží v Plzni v 21:58 lehátkovým vlakem, hned po nákupu dostatečného množství lahvové desítky. Po cestě konzumujeme naloženou ředkev, lahvovou desítku a obdivujeme technické řešení lehátek v kupé. V Bohumíně vystupujeme kolem půl sedmé druhého dne.

Sobota

Den začínáme snídaní v parčíku hned vedle nádraží. Pojídáme kobližky získané vrácením lahví od alkoholu. Ačkoliv je teprve krátce po šesté, je už pořádně horko, a tak měníme kalhoty za kraťasy. Naše první cíle (objekty) jsou nedaleko. Cestou míjíme kostelík, při jehož stavbě si pan stavitel nejspíše spletl měřítko. Také procházíme ulicí ze samých cihlových domků, jakoby přenesenou z Anglie nevím kterého století.
Objekt s označením MO - S2 nacházíme v dokonalém obklíčení zahrádkářskou kolonií. Objekt MO - S1 existuje pouze v plánech, které nám Koleno alespoň předkládá. Pak už pokračujeme dále po linii, lemující kraj města. MO-S3 se nachází na břehu pískového lomu, kde neodoláme a musíme vyzkoušet kvalitu vody. MO-S4 je pak v podstatě na dětském hřišti. První více zajímavý je MO-S5. Obklopuje násep trati a obě jeho části jsou spojeny chodbou pod kolejemi dlouhou 20,22 metrů. Parta bunkráků nás nadšeně provází. Po prohlídce ještě posvačíme a hurá přes pole k řece. Zde inspirováni americkými filmy překonáváme řeku po plyňáku. Protože panuje nesnesitelné vedro, nacházíme plážičku a opět dáváme koupání. Přes řepné pole se dostáváme k zavřenému MO-S6. Opodál si každý utrhne anténu a takto vybavení navazujeme spojení celou cestu až k lesu, kde se konečně alespoň částečně skryjeme před palčivým vedrem.
Linie je teď více zhuštěna a vždy po několika krocích míjíme další a další objekty. Jsme utrmácení a tak je Koleno přehlasován a scházíme do vesničky Markvartovice, kde se hned v první hospůdce vrháme do stínu slunečníků. Po osvěžení ale vyrážíme dál, chceme totiž stačit ještě prohlídku muzea v objektu MO - S19 (Alej). Bohužel náš předpoklad, že otevřeno je do 18:00 byl mylný a tak nás přivítala pouze zavřená vrata. V zápětí se ale ukázal již odcházející průvodce, který se nakonec nechal přesvědčit, že než vstávat ráno, je výhodnější provést nás ještě teď. Měli jsme tedy v podstatě soukromou prohlídku, nicméně přísun informací byl strašně rychlý, což nám ale nevadilo neboť základní terminologii jsme již bryskně zvládali. Ještě jsme si vyzkoušeli zatočit klikou od generátoru a vyrobit alespoň malinko energie, kterou potřeboval tento srub.
Pomalu se začíná stmívat, a tak z linie scházíme do vesnice Darkovičky - Hlučín, kde se snažíme nalézt hospodu s jídlem, což ale nebyl nejlehčí úkol. Nakonec si v jedné s místními dáváme jejich buřty. Petra vzápětí usíná na haldě batohů. Na noc zalézáme na tribunu místního fotbalového klubu.

Neděle

Ráno nás probudilo sluníčko a správce, lajnující hřiště k nedělnímu zápasu. Místo očekávaného lamentování nám nabízí možnost navštívení umývárky a WC. Scházíme dolů do potravin a děláme si super snídani. Koleno zde také ochutnává místní značku piva s názvem 3,5 za pouhých 3,9Kč. Procházíme vesnicí a směřujeme na MO-S22, který nakonec vynecháváme a jdeme se podívat na MO-S23. Tento objekt se nazývá Chlupáč a je zde otvor na otočnou kulometnou věž. Část z nás však zůstává u batohů a ještě dospává raní vstávání. Dále pak pokračujeme lesní cestou po linii. MO-S24 má na střeše včelí úl, MO-S26 je zase silně zanešen různým harampádím lesnického charakteru (feromony,morsuvin...), další objekt je tentokráte uprostřed hnojiště. Naštěstí je vše pořádně vyschlé.
Protože jsme trochu v časové tísni, padá rozhodnutí o vynechání Smolkova a raději si prohlédneme muzeum za Opavou. K obědu se usazujeme na břehu rybníka. Ke koupání nic moc vody, tak do půlky lýtek. Po sváče vyrážíme na vlak do Dolního Benešova. Cestička vedla kolem potůčku a všichni prošli aniž by se spálili o jedinou kopřivu, jen Olda s tím měl trochu problémy.Vlak do Opavy nám jel téměř hned a ještě jsme si cestu zpestřili výlukou. Trocha zmatku nastala až při nastupování do trolejbusu u zapeklitého automatu na jízdenky. Jedeme až na konečnou (Jaktař). Odtud nás čekají ještě asi 3 km do Milostovic na OP-25.
Srub byl vybaven i zbraněmi se zaměřováním. Osazeny byly i zvony( podlážka až z Polska). Po prohlídce dostáváme ještě radu kam jít do hospody. Bohužel ani zde se nevaří, ale ochotná slečna servírka nám ohřívá alespoň klobásky. My se s tím vyrovnáváme celkem snadno a Luboš si pak zpravuje chuť sledováním hokeje ( ČR - Kanada). Pijeme Zlatovar i přes varování slečny servírky a její doporučení piva Gambrinus. Na nocleh máme vytypovaný objekt OP-27, který nám odpoledne doporučil kluk z 25. Vypadá to, že bude pršet, proto jsme rádi za střechu nad hlavou. Zabydlujeme se ve střeleckých místnostech a za chvilku je slyšet už jen slastné oddychování. Dobrou noc.

Pondělí

Celou noc pršelo, ale ráno nás přivítalo sluníčko.Vynášíme všechny věci ven a snídáme před srubem. Chceme dojít nejméně k unikátnímu objektu OP-12. Protože na poli právě provádí postřik a nechceme riskovat kontakt ani s traktoristou ani s chemickou látkou, pole obcházíme a některé objekty vynecháváme. Dalšího objekt je nedaleko zemědělského areálu, z protitankového příkopu je silážní jáma. Scházíme na státovku a u benzínové stanice doplňujeme vodu a také se trochu svlažujeme (někteří to vzali důkladněji a procházejí i myčkou). Žíža má dnes sukni. Je to prý mnohem pohodlnější. Hlavním důvod je ale poměrně značná díra v jeho kraťasech. Ocitáme se opět na konečné stanici trolejbusu Jatkař.
OP-19 slouží za obydlí nějakému bezdomovci a Ota zde nachází prima rukavice, které si bere sebou. Přestože náš původní plán je dojít až k OP-12, podléháme nádhernému Stříbrnému jezeru. Je to pozůstatek po vytěženém sádrovci.Voda je naprosto super (labutí prdel, periskop, velbloud neproveden). Po koupeli a praní ponožek si dáváme sváču a přemýšlíme co dál. Já a Potápka musíme dnes na vlak, a tak i ostatní mění plán. Padl návrh o návštěvě hornického muzea v Ostravě, a tak Luboš vše obtelefonoval ,ale nakonec přeci jenom zvítězil Hedviky plán na výlet kolem Moravice. I Koleno byl nadmíru spokojený poté, co zjistil, že by se tam měly nacházet zbytky středověkého opevnění.
Ještě proběhla nudistická kancelář firmy Gasys a též nudící se telefonista Oldík.
Já a Potápka se v Opavě loučíme a odjíždíme do Plzně.Ostatní pokračují ještě dva dny, o čemž píše Žíža.

Takže příště ahoj. Petra

Úterý

Asi dvacet minut poté, co holky odjely jel vlak i nám - směr Hradec nad Moravicí. Chvíli jsme bloumali po Hradci (krásně zrekonstruované náměstí či spíše náves), až jsme našli sympatickou hospůdku hned vedle fotbalového hřiště s príma tribunou (to se to bude spát). Zatáhlo se úplně do černa, a proto jsme zapadli a pořádně se nacpali. Z bouřky nakonec nic nebylo a tak šup na tribunu spát.
Už od časného rána nás budí kohout. Balíme a vyrážíme shánět něco k snídani. Nakrmeni opouštíme Hradec směrem kterým mapa slibuje zbytky středověkého opevnění (mimochodem do strašného kopce). Z toho opevnění fakt moc nezbylo, jenom hromada šutrů a škarpa - mírné zklamání. A pak už konečně sestupujeme do údolí řeky Moravice.
Po cestě nás málem zasáhne valící se poleno uvolněné samozvaným dřevorubcem. O kousek dál pak pouštíme ze srázu do řeky obrovský šutrák (bahno vystříklo 2 m vysoko). Pokračujeme proti proudu. Dále procházíme podmáčenou loukou a ke konci přeskakujeme rozbahněnou strouhu, do níž Rozinka mrskne šutrák tak že všechny ohodí bahnem, nicméně strouhu pak už překonáváme suchou nohou a o to přece šlo. Docházíme (s mezipřistáním v zahradní restauraci "Dobrá pohoda") do Podhradí Vítkova. Cestou musíme brodit přes pekelně studenou řeku, a protože nám to ještě nestačilo, pášeme v té samé řece i večerní hygienu.
V hospodě nevaří a tak večeříme z vlastních zásob, pivo nám však donáší lepá servírka. Noc trávíme na nakládací rampě místního Smíšeného zboží.

Středa

Vstáváme docela brzo a ihned stoupáme na hrad Vítkov snídat. Čeká nás poslední etapa na vlak do Vítkova. Cestou lehce měníme směr pochodu k nedalekému rybníku neboť sluníčko docela praží. Při zpáteční cestě Otík náhle vystupuje v Praze, kde se nečekaně objevuje Petra. My dojíždíme v pohodě.